Småängens camping 3-5 juni 2012



Framåt eftermiddagen på lördagen kom vi iaf iväg till småängens camping. Fick ta en extra tur förbi ica maxi då jag råkat slå sönder en av Veras födelsedagspresenter under inslagning. Det blåste halv storm från alla håll och mest nerifrån tror jag för vinden tog tag i tältet och hade inte några vänliga herrar ryckt in och hjälpt oss så vet jag inte vad som hänt.
Det är många säsongare på den här campingen, men till skillnad från andra campingar vi har varit på är dessa trevliga, alla hälsar, de erbjuder sig att hjälpa till istället för att bara ta ut solstolen och sitta och titta på när man sliter med tältet.
Nu har vi ju satt upp tältet några gånger så under normala väderförhållanden så brukar vi klara av det ganska snabbt och smidigt.

Ja tältet kom på plats, denna gång slog vi i varenda tältpinne och bad en lite bön om att det skulle stå kvar. Sedan ville barnen besöka lekparken som fått en rutchkana sen vi var är sist. Vi höll nästan på att blåsa bort så besöket i lekparken blev kort. Sedan intogs kvällsmat och läggningrutinen kunde börja. Jag tog en promenad med Stina i vagnen och Johan la Vera. När båda somnat passade Johan och jag på att se på tv (ipaden) och äta lite gott. Plötsligt vaknar Vera och mår illa och har feber. Inget kul, vi bäddar upp och en sover med Vera och en med Stina och mitt i natten skiftar vi. Ja lite stökig natt, men på morgonen verkar febern vara borta och blåsten och regnet har lugnat sig lite.

De här campingen är lätt det trevligaste och absolut den fräschaste vi har varit på. Lägger in en bild på toalett och duschutrymmet. Det känns lite som att komma hem till någon man tar av sig skorna när man kommer innanför dörren. På damernas finns 3 duschar, kostar några slantar att duscha, men då är det varmvatten :)
Det finns 4 toalettar. Sedan finns tvättstuga, handikapptoa och kök. Allt lika fräscht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0