TORPkonferensen

För en vecka sedan anlände vi till Torpkonferensen som ligger i närheten av Fjugesta och Brändåsen. Blött i backen, men husvagnen kom på plats och vi började sätta upp tältet. Mamma och Matilda kom och vi fick hjälp med barnvakt medan vi möblerade :) tältet. Lite fika innan vi vinkade av mamma/mormor och sedan var det läggdags. Skönt tyckte jag som gått upp kl. 5 och jobbat 8 timmar innan vi åkte.

Tisdag morgon, lite kyligt och väldigt blåsigt. Frukost innan vi gav oss iväg på mötena. Jag och Stina gick på småbarnssången. Vera och Johan gick på kalasmöten och Matilda gick på Schysst häng. Toppenmöten allihopa! Stina var dock inte så intresserad av att sjunga och höll för munnen på mig när jag sjöng (sångledaren sa att den sångröst som barnen tycker bäst om är förälderns, men ja vet i tusan om det stämmer). Lunch och sedan gick jag på ett seminarium om den lilla församlingen. Ganska givande, dock för mycket statistik. Sen var det kalasmöte och schysst häng igen. Kvällsmat intogs och läggningen starta. Kvällsmöten, fotboll och konsert hände på kvällarna och så här såg dagarna ut. Mycket sol och lek i lekparken. Nytt för i år var morgongympa. Härligt att gympa till kristen musik.

Nu är ju detta ingen vanlig camping, utan man är här för att gå på möten, umgås med folk och ha det bra. Lite lägerkänsla och servicehusen ger mycket lägerkänsla. Sitta och läsa klotter på dass, duscha i kallvatten, diska i kallvatten m.m.

Tänk att vara på en camping där telefoner och datorer ligger på laddning helt obevakat i servicehuset (de flesta husvagnsplatserna saknar el) och det får ligga kvar.

På Torp samlar vi kraft och hur gott är inte det så här i början på sommaren när man är helt slut och längtar till semestern.

Vi åkte hem och firade midsommar med goda vänner och åkte sedan tillbaka, kanske lite bökigt, men väl värt besväret så här i efterhand.

Småängen

Vädret fortsätter att vara ostadigt, kallt och blåsigt hela söndagen. Idag måndag har det inte blåst så mycket, men regnat en del, men även stunder av solsken. Idag har Vera fyllt år och vi tog en tur till Borensberg, köpte glass och lekte i nya lekparken där.

Lekparken på Småängens camping, hit vill Stina gå hela tiden :)

Småängens camping 3-5 juni 2012

Framåt eftermiddagen på lördagen kom vi iaf iväg till småängens camping. Fick ta en extra tur förbi ica maxi då jag råkat slå sönder en av Veras födelsedagspresenter under inslagning. Det blåste halv storm från alla håll och mest nerifrån tror jag för vinden tog tag i tältet och hade inte några vänliga herrar ryckt in och hjälpt oss så vet jag inte vad som hänt.
Det är många säsongare på den här campingen, men till skillnad från andra campingar vi har varit på är dessa trevliga, alla hälsar, de erbjuder sig att hjälpa till istället för att bara ta ut solstolen och sitta och titta på när man sliter med tältet.
Nu har vi ju satt upp tältet några gånger så under normala väderförhållanden så brukar vi klara av det ganska snabbt och smidigt.

Ja tältet kom på plats, denna gång slog vi i varenda tältpinne och bad en lite bön om att det skulle stå kvar. Sedan ville barnen besöka lekparken som fått en rutchkana sen vi var är sist. Vi höll nästan på att blåsa bort så besöket i lekparken blev kort. Sedan intogs kvällsmat och läggningrutinen kunde börja. Jag tog en promenad med Stina i vagnen och Johan la Vera. När båda somnat passade Johan och jag på att se på tv (ipaden) och äta lite gott. Plötsligt vaknar Vera och mår illa och har feber. Inget kul, vi bäddar upp och en sover med Vera och en med Stina och mitt i natten skiftar vi. Ja lite stökig natt, men på morgonen verkar febern vara borta och blåsten och regnet har lugnat sig lite.

De här campingen är lätt det trevligaste och absolut den fräschaste vi har varit på. Lägger in en bild på toalett och duschutrymmet. Det känns lite som att komma hem till någon man tar av sig skorna när man kommer innanför dörren. På damernas finns 3 duschar, kostar några slantar att duscha, men då är det varmvatten :)
Det finns 4 toalettar. Sedan finns tvättstuga, handikapptoa och kök. Allt lika fräscht!

Det blev iaf 2 bilder från M-fred

image description

Har kämpat med att få ut bilder från resan till Mariefred från min mobil och nu när jag loggar in på datorn ser jag att de finns på bloggen så jag publicerar väl dessa 2 bilder som egentligen nte säger ett dugg om vare sig campingen eller resan. Första bilden är när vi packar ihop tältet och hela verksamheten stannar upp för att Stina hittar en spindel på presenningen. Andra bilden är när vi åker gammalt tåg på smalspårig järnväg... men nu över till Småängen där vi befinner oss i skrivandets stund.